Deze website maakt gebruik van geanonimiseerde cookies om jouw gebruikservaring te optimaliseren en voor de analyse van onze website. Deze cookies kun je niet uitzetten. Bij het tonen en afspelen van YouTube video's worden cookies van derden geplaatst. Deze cookies van derden kun je wel uitzetten. Klik op "Akkoord" als je akkoord gaat met dit gebruik van cookies, klik op "Aanpassen" voor meer informatie en om zelf te bepalen welke cookies deze website plaatst.
365zon
Slim wonen, comfortabel leven
Een duurzame energiepartner
365zon is van oorsprong een Eindhovens bedrijf en gespecialiseerd in het plaatsen van zonnepanelen voor particuliere woningen. Inmiddels hebben ze installatieteams en servicepunten door heel Nederland en hebben ze hun expertise uitgebouwd naar het verduurzamen van woningen en gebouwen.
Bij 365zon hebben ze als ambitie om een duurzame energiepartner te worden van hun klanten. Van zonnepanelen tot warmtepompen, van isolatie tot energie. Samen met hun klanten maken ze het mogelijk om steeds duurzamer en slimmer te wonen én te leven.
- 365zon
- Merkstrategie
- Merkconcept
- Digital design
- Digital development
- Umbraco CMS
De vraag
De markt van zonnepanelen begint steeds verder verzadigd te raken. Grote energieleveranciers en retailers beginnen zich te mengen in de strijd om goedkopere- en betere oplossingen aan te bieden aan consumenten. Daarom zijn we door 365zon gevraagd om de identiteit van 365zon te versterken en mensen écht te verbinden aan het merk.
Ons antwoord
Een nieuwe positionering met bijpassende communicatie- en stijlconcept die de nieuwe koers stapsgewijs gedaante geeft. En die nieuwe koers binnen en buiten de organisatie te laden met een sterke totaalbeleving. Van offline tot online, van logo tot communicatie en van print media tot online platform. Typisch '365zon' in álles.
Corporate identity
365zon is een betrokken energiepartner, behulpzaam in hart en nieren. Echter, dit kwam te weinig terug in het imago van 365zon. Zonde, wat ons betreft! De nieuwe positionering moet daarom de belangrijkste en meest onderscheidende waarden uit het merkprofiel gaan weerspiegelen. Dat is de persoonlijke aanpak, de oplossingsgerichtheid en de kennis van zaken. Vanuit deze positie hebben we een nieuwe merkstrategie gedefinieerd en vertaald naar een vernieuwde visuele identiteit en bijpassend communicatieconcept.
In het logo hebben we een herkenbaar beeldmerk gecreëerd. De zon is het herkenbare middelpunt van de nieuwe stijl geworden. De nieuwe stijlelementen en rondingen maken het ontwerp vriendelijk en toegankelijk. De frisse, open fotografie zet kracht bij het menselijke karakter van 365zon.
Volledig nieuwe user experience
In navolging hiervan was de wens er om de website van 365zon beter aan te laten sluiten bij de vernieuwde identiteit. We hebben een volledig nieuwe user experience en website gecreëerd, die beter tegemoetkomt aan de behoeften en wensen van de online bezoekers. Het zet tevens een grote stap voorwaarts in de digitale toekomst van 365zon.
Integratie met Salesforce
Ook zijn we gevraagd om het nieuwe online platform te integreren met Salesforce, zodat er een 'naadloze' user experience ontstaat voor gebruikers. We hebben hierdoor vrijwel de volledige ‘klantreis’ kunnen digitaliseren. Van oriëntatie tot installatie. Dit heeft geresulteerd een betere user experience voor gebruikers, eenheid in de merkbeleving, meer waardevolle en relevante features én een efficiëntere werkwijze voor 365zon.
Typisch 365zon
We ontwikkelden de nieuwe huisstijl, die teruggrijpt naar de kern: slimme, duurzame oplossingen voor jou en je gezin. Deze gedachte verwoordden we in de kernboodschap “slim wonen, comfortabel leven”, die het persoonlijke karakter van 365zon onderstreept.
In de communicatie zijn mensen het belangrijkst. De fotografie is persoonlijk: er is vrijwel altijd een of meerdere personen in beeld, in een frisse, natuurlijke, lichte sfeer.
De tone of voice van 365zon is warm en toegankelijk. Geen jargon, maar kennis die op een toegankelijke en no-nonsense manier wordt gebracht. Elke letter klopt; 365zon tot in de puntjes!
Om de eenheid in het merk te versterken hebben we de nieuwe stijl doorgevoerd in de volledige communicatie van 365zon. Van print media tot werkkleding en van bussen tot aan de e-mails: alles 'ademt' 365zon!
Klaar voor de toekomst
De vernieuwde visuele identiteit en website van 365zon is er een om trots op te zijn: menselijk, kleurrijk, positief en flexibel. Het past goed bij het huidige tijdsbeeld en de positie die 365zon inneemt in het nationale energielandschap. 365zon is klaar voor de toekomst!