Deze website maakt gebruik van geanonimiseerde cookies om jouw gebruikservaring te optimaliseren en voor de analyse van onze website. Deze cookies kun je niet uitzetten. Bij het tonen en afspelen van YouTube video's worden cookies van derden geplaatst. Deze cookies van derden kun je wel uitzetten. Klik op "Akkoord" als je akkoord gaat met dit gebruik van cookies, klik op "Aanpassen" voor meer informatie en om zelf te bepalen welke cookies deze website plaatst.
Het Groene Hart Ziekenhuis
Open voor iedereen
Dé ziekenhuis website van nu
Een website die aansluit bij de regio Midden Holland en hun inwoners direct op hun plek laat voelen bij een bezoek aan het ziekenhuis. Open voor iedereen en net zo toegankelijk als het ziekenhuis zelf, zodat niemand zich uitgesloten voelt. Dat is de uitdaging die we voor het Groene Hart Ziekenhuis zijn aangegaan.
- Het Groene Hart Ziekenhuis
- Concept
- Digital design
- Digital development
- Umbraco CMS
- Zorgbroeders
De vraag
De website vereenvoudigen en toegankelijker maken voor alle bezoekers van de website. Voor iedere doelgroep een duidelijkere structuur en content die beter aansluit bij hun behoeften. Meer focus op de patiënt en hun naasten en welke primaire behoeften zij hebben bij het bezoek aan de website. Het Groene Hart Ziekenhuis is Open voor iedereen en de nieuwe website moest dat ook laten zien. Toegankelijk, begrijpelijk en eenvoudig. Een website van en voor alle inwoners van Midden-Holland, net als het ziekenhuis.
Ons antwoord
Een toegankelijke, aantrekkelijke en prettige website voor patiënten, naasten en verwijzers. Helderheid bieden in wát het ziekenhuis doet en hoe dit in zijn werk gaat. Contact informatie snel en toegankelijk in beeld en zo de bezoeker een kijkje geven in wie Het Groene Hart Ziekenhuis is en wat dit voor hen betekent. Een duidelijke focus op eenvoud en inclusiviteit, waardoor de website aansluit bij de payoff "Open voor iedereen".
Met een agile aanpak hebben we een website opgezet die mét de organisatie is vormgegeven en waarin we steeds opnieuw in stappen de juiste toegevoegde waarde hebben toegevoegd. Dit zorgde voor een nauwe en prettige samenwerking en een resultaat waar we trots op zijn.
Focus op praktische informatie
Binnen de online strategie hebben we gekozen voor een focus op behandelingen en specialismen en niet op aandoeningen of ziektebeelden. Het Groene Hart Ziekenhuis is een modern ziekenhuis met een regionaal karakter. Met dat in ons achterhoofd hebben we gekozen voor een deel van de klantreis die gaat over patiënten met een zorgvraag of aankomende zorgvraag en alle betrokkenen daar omheen. De directe naasten, verwijzers, familie en vrienden of kennissen die op bezoek komen. Alle mensen die te maken krijgen met het ziekenhuis óf er binnenkort naartoe moeten zo goed mogelijk te informeren en voor te bereiden op hun bezoek.
Dat maakt dat we pagina's hebben gemaakt waarin toptaken pér specialisme in beeld zijn en direct de juiste contactinformatie zichtbaar is. Voor iedereen die verdere verdieping zoekt bieden we beknopte en begrijpelijke informatie én bieden we ingangen naar verdiepende inhoud. Zowel binnen als buiten het Groene Hart Ziekenhuis.
Binnen de website willen we het ziekenhuis een menselijk gezicht geven. We zetten daarin de patiënt en zijn naaste voorop, maar vergeten alle zorgverleners niet. De zorgverleners hebben daarin binnen de website een prominente plaats gekregen. Hiermee geven we het Groene Hart Ziekenhuis het menselijke gezicht wat het verdient en bij de organisatie past. Niet alleen de medisch specialisten, maar ook de verpleegkundigen laten we zien op de website. Kortom, de mensen waarmee je binnen het ziekenhuis echt mee in contact komt.
De verhalen uit het ziekenhuis
Het menselijk gezicht gaat verder dan het laten zien van de zorgverleners. Het menselijk gezicht geven aan de website doen we ook door het vertellen van verhalen uit het ziekenhuis. Patiënten en zorgverleners vertellen ze hun eigen verhaal vanuit het Groene Hart Ziekenhuis en daarin zijn zij openhartig en eerlijk over hun ervaringen, belevingen en inzichten. Dit gaat over de zorg én gezondheid in het algemeen. Hiermee laat het Groene Hart Ziekenhuis zien dat het ook een rol heeft binnen het zorgnetwerk uit de regio. Ze verlenen niet alleen zorg als dat nodig is, maar geven ook informatie over de preventie van zorg en verbetering van gezondheidsvaardigheden.
Slimme oplossingen
De nieuwe website draait op een geheel nieuwe Umbraco 8 platform. Dit platform hebben we samen met Het Groene Hart Ziekenhuis opgezet en aangevuld met onze eigen Umbraco 8 componenten. De website is modulair opgezet, zodat Het Groene Hart Ziekenhuis de optimale flexibiliteit heeft richting te toekomst. Geen vast stramien, maar een eenvoudig te gebruiken set van onderdelen waarmee ze zelf pagina's en content kunnen opzetten.
Daarnaast hebben we een custom Umbraco Content App ontwikkeld voor de invulling van de wachttijden. Een maatwerkoplossing die het GHZ in staat stelt om de wachttijden beter te ontsluiten dan wettelijk voorgeschreven, maar juist begrijpelijk en overzichtelijk voor de patiënt en hun naasten. Met de Content App kan het ziekenhuis alle wachttijden per specialisme eenvoudig beheren binnen Umbraco.