Deze website maakt gebruik van geanonimiseerde cookies om jouw gebruikservaring te optimaliseren en voor de analyse van onze website. Deze cookies kun je niet uitzetten. Bij het tonen en afspelen van YouTube video's worden cookies van derden geplaatst. Deze cookies van derden kun je wel uitzetten. Klik op "Akkoord" als je akkoord gaat met dit gebruik van cookies, klik op "Aanpassen" voor meer informatie en om zelf te bepalen welke cookies deze website plaatst.
Het Noordbrabants Museum
Van Goghs Intimi
De relaties van Van Gogh
Vincent van Gogh is een van ‘s werelds bekendste kunstenaars. Veel is al over hem gezegd, talloze tentoonstellingen zijn inmiddels aan hem gewijd. Het Noordbrabants Museum koos voor een bijzondere insteek: in de tentoonstelling Van Goghs intimi staan de relaties van de populaire kunstenaar centraal. Samen bedachten we een bijzondere site die bezoekers alvast een voorproefje geeft op de tentoonstelling. En natuurlijk kun je daarna direct je tickets bestellen.
- Het Noordbrabants Museum
- Digital design
- Digital development
- Umbraco CMS
Beeld ontkrachten
Bij het grote publiek bestaat over het algemeen het beeld van Vincent Van Gogh van een eenzame, onbegrepen kunstenaar. De tentoonstelling nuanceert dat beeld aan de hand van brieven, schetsen en schilderijen. Daaruit blijkt dat, ondanks de soms moeizame relaties, Vincent door zijn omgeving als mens en kunstenaar zeer werd gewaardeerd.
Met de site wilden we alvast een inhoudelijk en interactief voorproefje geven van de tentoonstelling. We tonen een selectie van de relaties die aan bod komen, en vertellen daar kort het verhaal bij. Een aantal portretten worden getoond en de site is voorzien van illustratief materiaal dat ook tijdens de tentoonstelling is te zien.
Dit alles in het teken van conversie. De site is de sluitpost van de mediacampagne en biedt, naast inhoudelijke informatie, ook praktische informatie over het kopen van tickets en het bezoek aan het museum. Daarmee raken we eigenlijk alle facetten van de klantreis.
We hebben Het Noordbrabants Museum meegenomen in onze visie op hoe je het web kunt inzetten bij een campagne. Daarbij zijn we een stukje verder gegaan dan de gebruikelijke landing pages van het museum. Ons doel was om juist de lijn van de campagne door te zetten, zodat er een eenduidig verhaal ontstaat over alle kanalen.
Door state-of-the-art webtechnieken te gebruiken, hebben we een unieke beleving neergezet. We hebben er daarom vanuit onze eigen ambities extra veel tijd, energie en kennis ingestoken om iets neer te zetten dat volgens ons het museum waardig is.